noProduktnummer: 4757470

KIDS OMEGA 3

Omega-3 fettsyrer er viktig for oppbygning og funksjon av hjernen. Omega-3 kan ha positiv effekt på lese- og skrivevansker, har god evne til å øke barnets konsentrasjon samt at den er positiv for barnets vekst og utvikling.

  • kr 180,57
Kids OMEGA 3, for barn, med tutti frutti smak
Omega-3 fettsyrer er viktig for oppbygning og funksjon av hjernen. Omega-3 kan ha positiv effekt på lese- og skrivevansker, har god evne til å øke barnets konsentrasjon samt at den er positiv for barnets vekst og utvikling. Mange barn liker ikke smaken av fiskeolje, og vil derfor ikke ta tran eller andre tilskudd som smaker ”beskt” for barne munner som f.eks fiskeolje smak. Kidsomega har tutti frutti smak som gjør det behagelig for barnet å spise det. Dette er en tygge kapsel, men den er liten så det vil si at den er enkel å svelge og i tillegg god på smak .

FET FISK: Ifølge Eksportutvalget for Fisk inneholder laks store mengder av de livsnødvendige fettsyrene. Fikk fiskeoljetilskudd Studiet ved Oxford University tok for seg 112 barn mellom fem og tolv år fra tolv forskjellige skoler i nærområde. Felles for barna var dårlige skoleprestasjoner, samt problemer med koordinasjonen eller de motoriske evnene. Halve av gruppa fikk tilskudd med fiskeolje i tre måneder. Resten fikk placebopiller med olivenolje. Fiskeolje inneholder blant annet Omega-3-fettsyrer, som er svært viktig for hjernens utvikling og funksjonalitet. Tidligere undersøkelser viser at våre kostholdsvaner, med mye halvfabrikat og ferdigmat, innholder for lite av dette essensielle, sunne fettet. Store forskjeller Leseferdighetene, atferd, IQ og de motoriske ferdighetene var noen av evnene som ble testet underveis. Forskjellene var enorme. På tre måneder hadde barna som fikk Omega-3-tilskudd, en progresjon i leseferdigheter tilsvarende ni eller ti måneders studier. Konsentrasjonen og atferden ble også kraftig forbedret. Ingen av barna var tidligere blitt diagnostisert med ADHD, men en tredel hadde allikevel flere av symptomene som vanligvis assosieres med denne sykdommen. Virkningen fiskeoljen hadde på halvparten av disse barna, sidestilles av forskerne med virkningen av ADHD-medisinen ritalin. Alarmerende funn Foreldre meldte også at fiskeoljen hadde positiv effekt på flere andre helseproblemer, som for eksempel eksem og astma. Prosjektet, som ble påbegynt i 2002, bekrefter det mange britiske forskere lenge har fryktet - kostholdet i dag tilfredsstiller ikke barnas behov. - Mat påvirker atferden. Hvis du er oppmerksom på hva du spiser, kan du virkelig merke en forandring, sier ansvarlig for dette studiet, Alexandra Richardson til Dagbladet..